ביהמ"ש המחוזי הורה על שחרורו של נאשם בניקוב צמיגים באבו גוש

    שלום בידרמן | צילום: אילוסטרציה No Comments on ביהמ"ש המחוזי הורה על שחרורו של נאשם בניקוב צמיגים באבו גוש
    13:28
    01.05.24
    יונתן שורק No Comments on מיוחד: פנה ל'מוקד הציבורי' עקב קריאת גז שגויה וכספו הוחזר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר למעלה מחודש במעצר הורה שלשום (ג') ביהמ"ש המחוזי בירושלים על שחרורו ממעצר של צעיר תושב קדומים שהואשם במעורבות באירוע "תג מחיר" שהתרחש באבו גוש לפני כשנה.

    השופט רם וינוגרד הורה על שחרורו למעצר בית – ישיבה, לאחר שקיבל תסקיר שירות מבחן בעניינו וקבע כי הראיות נגדו חלשות.

    "הבהרתי כי קיימת זיקה בין עוצמת הראיות לבין חלופת המעצר, ולעניין זה יש להזכיר את הידוע, לפיו ככל שעוצמת הראיות קטנה יותר כך הנכונות לשחרר לחלופת מעצר גבוהה יותר", כתב השופט וקבע כי "הראיות נגד המשיב הן גבוליות למדי".

    הפרקליטות מצידה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה והגישה ערר לבית המשפט העליון. במקביל הגיש ערר גם עו"ד עדי קידר המייצג מטעם ארגון חוננו את הנאשם.

    אמש (ד') התקיים דיון בעררים בפני השופט ניל הנדל ובתוך מספר ימים צפויה להינתן החלטה.

    עו"ד קידר טען כי על אף שהורה בית המשפט המחוזי על שחרורו של הצעיר, טעה בית המשפט בקביעתו כי קיימות ראיות לכאורה נגדו, שכן טיב הראיות חלש ביותר וגם בראיות הנסיבתיות שכן נאספו, נפלו פגמים רבים.

    הראיה המרכזית עליה מתבסס כתב האישום, אטלס ובו סימון של מקום האירוע, נתפסה במהלך חיפוש לא חוקי ואין כל הוכחה כי מדובר בחפץ השייך לנאשם. חברי החדר הנוספים של הנאשם כלל לא נשאלו למי שייך האטלס ולא נחקרו בעניין. על האטלס לא מופיע שם והוא נתפס בארון בו היו חפצים של אנשים רבים, מה גם שהאירוע התרחש לפני כשנה.

    הראיה השניה עליה מתבסס התיק היא צילום של שלושה נערים ההולכים בתחנה המרכזית בירושלים בסמוך לרציף ממנו יוצא אוטובוס העוצר בישוב בקרבת אבו גוש, ועדות נהג האוטובוס לפיה מספר נערים ירדו באותה תחנה בערב שקדם לאירוע.

    אולם נהג האוטובוס העיד כי לאוטובוס עלו ארבעה נערים הלבושים כחרדים עם חולצה לבנה ומכנס שחור, בעוד שלושת הנערים הנצפים מתהלכים בתחנה המרכזית, ועל פי החשד שניים מהם הם הנאשמים, אינם דומים כלל לתיאור והם כאמור שלושה ולא ארבעה.

    עו"ד קידר טען עוד כי המשטרה לא ביצעה זיהוי בידי אנשי זיהוי פלילי לדמויות שנראות בסרטון והסתמכה על עדויות של חוקרי משטרה שטוענים כי הם מכירים את הנאשמים.

    יש לציין כי הנאשם השני באירוע שוחרר עוד בטרם הגשת כתב האישום ומספר בתי משפט קבעו כי הראיות נגדו קלושות. על אף זאת הגישה הפרקליטות את כתב האישום נגדו.

    "החלטת בית המשפט לשחרר את הנאשם הינה החלטה מאוזנת, תוך שהוא קובע שהראיות כנגד הנאשם הינם גבוליות", מסר בתגובה לשחרור עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הנאשם. "אנו סבורים כי הגשת כתב האישום היתה פזיזה מידי והינה המשכה של התנהלות הפרקליטות בזמן האחרון להגיש כתבי אישום גם שאין ראיות כנגד הנאשמים ולהפעיל לחץ ציבורי על בימ"ש כדי להטות את הכף לחובתם של הנאשמים"



    0 תגובות